arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

ارز کین چیست؟ | ارز KIN چه کاربردی دارد؟

ارز کین (KIN) در سال ۲۰۱۷ در بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد. کین یک ارز دیجیتال است که برای آسان کردن تراکنش‌های خرد در برنامه‌های کاربردی دیجیتال و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. به دلیل سرعت پایین تراکنش و هزینه‌های کارمزد غیرقابل پیش‌بینی همسو با شبکه اتریوم، پروتکل Stellar را در اوایل سال ۲۰۱۸ برای ایجاد بلاکچین Kin منشعب کرد. تأخیر تراکنش‌ها در بلاکچین Kin ادامه داشت و باعث مهاجرت دیگری به سولانا در اوایل سال ۲۰۲۱ شد.

تاریخچه Kin با پلتفرم‌های بلاکچین نشان‌دهنده تاریخچه Kin به عنوان یک کل گره خورده است؛ چون با مسائل مختلفی با مقامات، قانون‌گذاران و جامعه توسعه‌دهندگان خود مواجه شده است. با این وجود، KIN یک دارایی قابل معامله است که شبکه‌های اجتماعی، بازی، دوستیابی و برنامه‌های تناسب‌اندام را با کیفیت‌های مختلف ارائه می‌کند.

 

ارز دیجیتال کین (KIN) چیست؟

ارز کین توکن برنامه پیام رسان Kik است. کیک برنامه‌ای برای تلفن همراه و پلتفرم اجتماعی محبوب است که در دستگاه‌های آیفون و اندروید استفاده می‌شود. KIN نام بنیاد ارزهای دیجیتال وابسته به برنامه و توکن آن است. ارز کین یک ارز دیجیتال چند منظوره برای استفاده در خدمات دیجیتال روزمره Kik است.

با برنامه کیک می‌توانید، از توکن KIN برای جایزه کسی که جوک ارسال می‌کند، استفاده کنید. خرید پیتزا نیز با ربات درون‌برنامه‌ای امکان‌پذیر است. به نحوی که می‌توانید آن را به عنوان هدیه تولد، برای کسی بفرستید. ارز KIN برای پرداخت‌های خرد به کار می‌آید. بنیاد کین در تلاش برای قوی سازی تعامل در آینده با رسانه‌ اجتماعی Kik است. KIN از نظر ارزش بازار در بین ۱۰۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد و ارزش آن ۲۲۷۱۳۰۰۰ دلار است.

 

ارز کین

 

کاربرد ارز کین

ارز Kin برای استفاده آسان و به اشتراک گذاشتن با یک دوست به کار می‌رود. Kin در هر برنامه، بازی یا وب سایتی گنجانده ‌می‌شود. در حال حاضر، این برنامه در اپلیکیشن Kinit در iOS و اندروید موجود است. کینیت این امکان را به کاربران می‌دهد که ارز Kin دریافت کنند و سپس، از آن برای چیزهایی مثل کارت‌های هدیه آمازون، آن را خرج کنند. Kin تا به امروز در برنامه پیام رسان Kik گنجانده شده است. افرادی که پشت برنامه پیام‌رسانی Kik هستند، همان افرادی هستند که Kin را راه‌اندازی کردند. ارز Kin در حال نفوذ به بیش از چهل برنامه، بازی و سرویس کاربردی دیگر است. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای کین می‌پردازیم.

IMVU، یک پیام رسان فوری مبتنی بر آواتار سه بعدی است. یک شبکه اجتماعی که برای آشنایی با افرادی از نظر نقاط جغرافیایی به شما نزدیک هستند، به کار می‌رود. Vent، اپلیکیشنی که به افراد اجازه می‌دهد از نظر احساسی از یکدیگر حمایت کنند. Draft Fantasy، یک برنامه فوتبال فانتزی و… بیش از ۴۰ برنامه جدید که هنوز تعدادی از آن‌ها راه‌اندازی نشده است. این برنامه‌ها به برنامه توسعه‌دهنده ارز Kin تبدیل می‌شوند. این برنامه‌ها مایلند تا Kin را در برنامه‌های خود بگنجانند. برنامه‌هایی که Kin در آن گنجانده شود؛ به شما امکان کسب درآمد و نقد کردن ارز KIN را می‌دهد.

 

تاریخچه ارز KIN

ارز دیجیتال KIN به عنوان یک توکن ERC-20 در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. تاریخچه شرکت مادر آن، یعنی Kik در کانادا، به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد، زمانی که گروهی از دانش آموزان شروع به کار بر روی برنامه پیام‌رسانی Kik Messenger کردند. با توجه به گزینه‌های محدود در آن زمان، Kik Messenger زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد؛ به محبوبیت قابل توجهی دست یافت و محبوبیت زیادی در میان کاربران جوان پیدا کرد.

تا سال ۲۰۱۵، Kik Messenger بیش از ۲۰۰ میلیون بار دانلود و نظارت زیادی از سوی مجریان قانون در مورد تکثیر مطالب صریح برای افراد زیر سن قانونی داشت. نیویورک تایمز درباره این برنامه اعلام کرد؛ این برنامه پیام‌رسان مورد سو استفاده توسط شکارچیان برای حفظ ناشناس بودن قرار می‌گیرد. با وجود این اختلافات، برنامه Kik موفق شد، سرمایه‌گذاری خصوصی قابل توجهی از جمله ۵۰ میلیون دلار از شرکت چینی Tencent را به دست آورد.

مدیر اجرایی Kik تد لیوینگستون، با کاهش فعالیت در این برنامه پیام‌رسان، به دنبال تنوع بخشیدن به فضای ارزهای دیجیتال بود و راه‌اندازی ارز دیجیتال KIN خود را در می ۲۰۱۷ در یک پست وبلاگی اعلام کرد. ارز KIN در ابتدا ارز رمزنگاری شده بومی در اپلیکیشن پیام‌رسان Kik خواهد بود، سپس با جاه‌طلبی‌ها به دنبال ایجاد مشارکت‌های تجاری برای گسترش کاربرد KIN خواهد بود. بنیاد Kin بالاخره در سپتامبر ۲۰۱۷، ICO KIN را اجرا کرد. در سال ۲۰۱۹، Kik توسط هلدینگ MediaLabs خریداری شد.

 

ارز KIN

 

عرضه اولیه ارز KIN

در حالی که ICO 2017 Kik از نظر ارزش بزرگترین نبود، اما یکی از خبرسازترین‌ها در آن سال بود. در ژوئن ۲۰۱۹، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ادعا کرد که فروش توکن ۱۰۰ میلیون دلاری Kik تحت تعریف اوراق بهادار قرار دارد و بنابراین از قوانین مربوط به اوراق بهادار تبعیت نکرده است. استیون پیکین از بخش اجرای SEC گفت: با فروش ۱۰۰ میلیون دلار اوراق بهادار بدون ثبت پیشنهادها یا فروش، ما ادعا می‌کنیم که کیک سرمایه‌گذاران را از اطلاعاتی که از نظر قانونی حق داشتن آن را دارند، محروم کرده و سرمایه‌گذاران را از تصمیم‌گیری آگاهانه برای سرمایه‌گذاری باز داشته است.

 

اکوسیستم بنیاد KIN

وظیفه بنیاد Kin افزایش دسترسی و تاثیر اکوسیستم Kin است. شبکه‌ای باز از توسعه‌دهندگان که از طریق ارز Kin به نقطه نظر مشترک رسیده‌اند. عملکرد اصلی بنیاد Kin، حکمرانی شفاف و تخصیص ذخایر خویشاوندی است؛ تا انگیزه‌های شرکت‌کنندگان در اکوسیستم را برای رشد پذیرش Kin و حمایت از زیرساخت‌هایی که زیربنای آن است، هماهنگ کند.

هیئت مدیره بنیاد Kin مسئولیت استراتژی بنیاد Kin، مدیریت و اداره دارایی‌ها و گسترش ظرفیت آن در طول زمان را دارد. هیئت مدیره سالانه، توسط اعضا منصوب می‌شود. در حال حاضر از دو عضو تشکیل می‌شود. تد لیوینگستون، مدیرعامل شرکت Kik Interactive Inc و موسس Kin، و ویلیام موگایار، کارآفرین، سرمایه‌گذار استارت‌آپ و نویسنده کتاب بلاکچین تجاری. آقایان لیوینگستون و موگایار از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان انحصاری کارگزاران بنیاد فعالیت می‌کنند.

نمایندگان خودی در راستای هدف بنیاد Kin برای تسهیل انتقال اکوسیستم به یک شبکه غیرمتمرکز و مستقل، در مارس ۲۰۲۰ ایجاد شد. هدف نمایندگان خودی این است که مجرای بین توسعه دهندگان و دارندگان یعنی بنیاد Kin و جامعه باشد. نمایندگان به طور فعال در بخش‌های غیر اجرایی جلسات ماهانه هیئت مدیره شرکت می‌کنند، جایی که هیئت مدیره پیشنهادهایی را که بر اکوسیستم تأثیر گذار است، بررسی و رای می‌دهد.

اگرچه نمایندگان اعضای هیئت مدیره رای‌دهنده نیستند؛ اما این فرصت را دارند که در بحث‌ها شرکت کنند و برای تأثیرگذاری بر نتایج، توصیه‌ها، کمک‌ها و حمایت‌های راهبردی، غیر الزام آور به هیئت ارائه کنند. همچنین نمایندگانی برای پر کردن موقعیت‌های هیئت مدیره در نظر گرفته می‌شوند. در آوریل ۲۰۲۰، مت هانام اولین نماینده انتصابی بود. این بنیاد در حال حاضر یک فراخوان آزاد برای درخواست پیوستن به نمایندگان خودی دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۲ تا ۳ عضو جدید به نمایندگان اضافه شوند.

 

ارزکین

 

فن آوری بلاکچین KIN

بلاکچین Kin، بر اساس فورکی از پایگاه کد Stellar، از طریق یک مدل اجماع فدرال، که در حال حاضر از بیش از ۷ گره اعتبارسنجی توزیع شده در سطح جهانی تشکیل شده است. به منظور حفظ تحمل خطا و همچنین امکان پرداخت هزینه‌های کم و بدون هزینه عمل می‌کند. سرعت تایید سریع هویت اپراتورهای گره در حال حاضر به منظور حفظ امنیت عملیاتی خصوصی است. این اپراتورها ارائه دهندگان خدمات دیجیتال مستقل و معتبر با سابقه در دسترس بودن و نگهداری قابل اعتماد هستند.

 

سرمایه گذاران ارز کین

بنیاد Kin، بر این باور است که Kin در هفت حوزه مختلف محبوب خواهد بود. اما این لیست فقط شامل تعدادی از شرکای اعلام شده آن‌ است:

حوزه تجارت الکترونیک مثل Shopify، Wish، OfferUp، Wayfair، eBay، Amazon.com، Jet.com، Walmart.com و…
حوزه آموزشی مثل Duolingo، Udemy، Skillshare، Coursera و…
حوزه بازی Minecraft، Fortnite، Overwatch، League of Legends، PlayerUnknown’s Battlegrounds و…
حوزه به اشتراک گذاری Quora، GitHub، Stack Overflow، Answers.com و…
حوزه پیام رسان‌ها مثل SnapChat، Kik، IMVU، WeChat و…
حوزه شبکه‌های اجتماعی مثل Pinterest، Nearby، LinkedIn، Twitter، SnapChat و…
حوزه انجمن‌های کالا و محتوا مجازی مثل Twitch، Second Life، Imgur، Wikia، Tumblr، CNN، nytimes.com، Forbes.com، Medium، Reddit و…

ارز Kin یک توکن دیجیتالی است که در تلاش است تا بسیاری از برنامه‌ها، بازی‌ها، جوامع و وب‌سایت‌های مختلف را که همگی Kin را در خدمات خود ارائه می‌دهند، گرد هم آورد. دلیل این امر در هدفی است که بنیاد Kin را به سمت همسو کردن منافع هزاران برنامه و خدمات دیجیتال سوق می دهد.

بنیاد کین در تلاش است تا از نیروی اقتصادی برای حذف تبلیغات، افزایش حریم خصوصی و حذف یا کاهش این موارد و سایر موارد مزاحم استفاده کند. بیشتر این شرکت‌ها برای بقا تلاش می‌کنند، اما می‌توانند با هم پیشرفت کنند. اکوسیستمی که توسط اپلیکیشن‌هایی ساخته می‌شود که Kin را ادغام می‌کنند، جایگزینی برای دو شرکت بزرگ گوگل و فیسبوک در اینترنت ارائه می‌کند. Kin دارای یک جامعه استقبال کننده و رو به رشد با بیش از ۱۰۰۰۰ نفر است.

 

توکن کین

 

توکنومی ارز KIN

حداکثر عرضه این توکن Kin 10،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ یا ده تریلیون است، که به همه افراد روی کره زمین بیش از ۱۳،۰۰۰ KIN می‌دهد. ارزش معاملاتی اخیر KIN (تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱) ۰.۰۰۰۰۸۷۱۸ دلار بود که ارزش این هولدینگ جهانی را به کمتر از ۱.۲۰ دلار می‌رساند. یک KIN برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۸۰۵ بیت‌کوین است.

یک عرضه ۱۷ درصدی در گردش ۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ عدد قابل تشخیص ۱۴۵.۹۴ میلیون دلار را به ما نشان می‌دهد. به جای ذخیره‌سازی ارزش مثل بیت‌کوین (BTC)، توکن KIN برای تسهیل انعام و تراکنش‌های خرد در برنامه‌های دیجیتال طراحی شده است. از نظر روان‌شناختی، تراکنش‌ها هنگام مبادله اعداد کامل به جای کسرهای کوچک، پاداش بیشتری دارند.

 

خرید ارز Kin

با وجود این که ارز KIN برای خرید در صرافی‌های ایالات متحده در دسترس نیست. اما با استفاده از یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، می‌توانید ارز KIN را خریداری کنید. صرافی‌های غیرمتمرکز برنامه‌های کاربردی وب هستند که بر روی بلاکچین‌هایی مثل سولانا اجرا می‌شوند و به کاربران اجازه معامله دارایی به طور مستقیم با یکدیگر را می‌دهد.

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) غیرقابل تنظیم هستند و با استفاده از کدهای مستقلی که به عنوان قراردادهای هوشمند شناخته می‌شوند، اجرا می‌شوند. برای استفاده از DEXها باید با بلاکچین به طور مستقیم تعامل داشته باشید که این کار برای کاربران تازه کار توصیه نمی‌شود. اگر آشنایی کافی را ندارید، ابتدا درباره صرافی‌های غیرمتمرکز اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

مقاله صرافی غیر متمرکز چیست و چگونه کار می کنند؟ را بخوانید.

 

قیمت کین

 

قیمت ارز کین

ارز KIN از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار در بین ۱۰۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد که ارزش آن ۲۲۷۱۳۰۰۰ دلار است. قیمت فعلی Kin 0.00001206 دلار است. قیمت ارز کین در اوج قیمتی خود به ۰.۰۰۰۱۴۸ دلار رسید. اما در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ با فاصله بیش از ۹۰ درصدی از سقف خود معامله می‌شود.

 

کیف پول ارز کین

ارز KIN را در صرافی‌هایی که قابل معامله هستند، می‌توان نگهداری کرد. اما شما می‌توانید دارایی‌های خود را به کیف پول شخصی منتقل کنید. بهترین کیف پول‌های سخت افزاری مثل ترزور و لجر از این ارز پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌ترین نوع کیف پول ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند؛ چون از یک دستگاه فیزیکی برای افزایش امنیت به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. کیف پول‌های نرم افزاری مثل اتمیک ولت نیز از دیگر گزینه‌ها برای نگهداری ارز کین است.

 

آینده ارز کین

در سال ۲۰۱۹، Kik اعلام کرد که سرویس پیام رسانی خود را برای تمرکز بر ارز کین تعطیل می‌کند. اما مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، این شرکت توسط MediaLab خریداری شد. سرویس پیام رسانی دست نخورده باقی ماند، اما این مدت کوتاهی پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از کیک به دلیل جمع آوری پول در Kin ICO خود بدون ثبت پیشنهاد صورت گرفت.

در سال ۲۰۲۰، SEC حکم داد که کیک با فروش ارز کین در سال ۲۰۱۷، قانون اوراق بهادار فدرال را نقض کرده و به پرداخت جریمه ۵ میلیون دلاری محکوم شد. با این حال، سرویس پیام‌رسانی نیازی به خاموش کردن شبکه Kin و همچنین ثبت ارز کین در SEC نداشت. بنابراین، فروش Kin هنوز می‌تواند انجام شود.

قدرت Kin در این است که در بسیاری از اپلیکیشن‌ها قابل استفاده خواهد بود، بلکه عرضه محدودی نیز دارد. عرضه محدود به این معنی است که در دراز مدت، تنها تعداد مشخصی از Kin وجود خواهد داشت و نه بیشتر. Kin یک جزء الگوریتمی و دیجیتالی دارد که عرضه نهایی خود را ثابت نگه می‌دارد.

 

آیا ارز Kin برای سرمایه گذاری خوب است؟

بازار ارزهای دیجیتال بازار پر نوسانی است. پس قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، بررسی‌های لازم را برای خرید یک توکن انجام دهید.

توکن‌های KIN به عنوان پاداش روزانه به توسعه‌دهندگان و خدمات دیجیتال از طریق موتور پاداش KIN توزیع می‌شود. این موتور از الگوریتمی استفاده می‌کند که برای محاسبه سهم کاربر در اکوسیستم کلی طراحی شده است.

یکی از موانع مهمی که همه ارزهای دیجیتال با آن روبرو هستند، توانایی دستیابی به پذیرش گسترده است. در وایت پیپر کین، Kik مدعی است که ۵۷ درصد از کاربرانش در گروه سنی ۱۳ تا ۲۴ سال قرار دارند. افراد جوان معمولاً درآمد قابل تصرف کمتری دارند و بیشتر برای سیستم پرداخت خرد ارائه شده توسط KIN مناسب هستند و جوانان بیشتر پذیرای استفاده از ارزهای دیجیتال و به طور کلی پلتفرم‌های پیشرو هستند.

اگر چه KIN را می‌توان از پلتفرم Kik در چند برنامه دیگر استفاده کرد، در بیشتر موارد دارندگان KIN تنها در صورتی که به طور فعال از پلتفرم Kik استفاده کنند، سود کامل سرمایه‌گذاری خود را خواهند دید. تعداد اپلیکیشن‌های جدیدی که با استفاده از سیستم پرداخت KIN ساخته می‌شوند، نقش مهمی در موفقیت توکن دارند.

 

کین توکن

 

جمع بندی

هدف اصلی این مقاله توضیح Kin به کسی است که به تازگی در جایی با آن برخورد کرده است. با توجه به مباحث ارائه شده، شما می‌توانید به عنوان یکی از مشتریان ارز کین در اپ کیک فعالیت کرده و از آن استفاده کنید. اما استفاده از ارزهای دیجیتال همیشه با خطرات احتمالی مواجه است، که قبل از انجام هر کاری شما را ملزم به آموزش می‌کند. برای کسب اطلاعات دیگر از سایت رسمی کین kin.org استفاده کنید.

منبع : ارز کین چیست؟ | ارز KIN چه کاربردی دارد؟

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋